Zijn er nog kansen voor buurtwinkelcentra? : aanwijzingen op grond van onderzoek

Het beeld van de zg. moderne consument is volgens onderzoek in het zg. RoCa-gebied (Rotterdam Noordoost-Capelle a.d. IJssel) genuanceerder dan de media en andere bronnen ons willen doen geloven. Veel consumenten blijken hun dagelijkse boodschappen nog in hun directe omgeving te doen. De nabijheid is daarbij een belangrijk keuzefactor. Deze is in het algemeen belangrijker dan een laag prijsniveau. Er is derhalve nog wel behoefte aan winkelvoorzieningen op buurtniveau, maar een dwingende eis is dat de buurtwinkel niet te dicht bij hun concurrenten zijn gelegen. Er is ook aandacht voor herstructurering van winkelvoorzieningen.

Zijn er nog kansen voor buurtwinkelcentra? : aanwijzingen op grond van onderzoek

Het beeld van de zg. moderne consument is volgens onderzoek in het zg. RoCa-gebied (Rotterdam Noordoost-Capelle a.d. IJssel) genuanceerder dan de media en andere bronnen ons willen doen geloven. Veel consumenten blijken hun dagelijkse boodschappen nog in hun directe omgeving te doen. De nabijheid is daarbij een belangrijk keuzefactor. Deze is in het algemeen belangrijker dan een laag prijsniveau. Er is derhalve nog wel behoefte aan winkelvoorzieningen op buurtniveau, maar een dwingende eis is dat de buurtwinkel niet te dicht bij hun concurrenten zijn gelegen. Er is ook aandacht voor herstructurering van winkelvoorzieningen.