Zijn er nog kansen voor buurtwinkelcentra? : aanwijzingen op grond van onderzoek
Het beeld van de zg. moderne consument is volgens onderzoek in het zg. RoCa-gebied (Rotterdam Noordoost-Capelle a.d. IJssel) genuanceerder dan de media en andere bronnen ons willen doen geloven. Veel consumenten blijken hun dagelijkse boodschappen nog in hun directe omgeving te doen. De nabijheid is daarbij een belangrijk keuzefactor. Deze is in het algemeen belangrijker dan een laag prijsniveau. Er is derhalve nog wel behoefte aan winkelvoorzieningen op buurtniveau, maar een dwingende eis is dat de buurtwinkel niet te dicht bij hun concurrenten zijn gelegen. Er is ook aandacht voor herstructurering van winkelvoorzieningen.
Zijn er nog kansen voor buurtwinkelcentra? : aanwijzingen op grond van onderzoek
Het beeld van de zg. moderne consument is volgens onderzoek in het zg. RoCa-gebied (Rotterdam Noordoost-Capelle a.d. IJssel) genuanceerder dan de media en andere bronnen ons willen doen geloven. Veel consumenten blijken hun dagelijkse boodschappen nog in hun directe omgeving te doen. De nabijheid is daarbij een belangrijk keuzefactor. Deze is in het algemeen belangrijker dan een laag prijsniveau. Er is derhalve nog wel behoefte aan winkelvoorzieningen op buurtniveau, maar een dwingende eis is dat de buurtwinkel niet te dicht bij hun concurrenten zijn gelegen. Er is ook aandacht voor herstructurering van winkelvoorzieningen.
type
note
Met literatuuropgave.
Bewerkin ...... op 11 december 1991 te Bussum.
additionalType
associatedMedia
carrier
conditionsOfAccess
beschikbaar
contentLocation
contributor
datePublished
description
Het beeld van de zg. moderne c ...... ering van winkelvoorzieningen.
@nl
identifier
inLanguage
keywords
name
Zijn er nog kansen voor buurtwinkelcentra? : aanwijzingen op grond van onderzoek
@nl