Anthon Beeke : matchbox labels : 010 diary 1999

De nieuwe 010-agenda voor 1999 is geheel samengesteld en vormgegeven door grafisch ontwerper Anthon Beeke. Uitgangspunt vormt zijn bijzondere collectie lucifersmerken uit de hele wereld met educatieve Russische, reclame-achtige Belgische en naïeve Afrikaanse afbeeldingen van treinen, schepen, vliegtuigen, gebouwen, bruggen, bars, vrouwen in allerlei configuraties van filmsterren tot soft porno, propaganda uiteenlopend van dienstwerving tot alcoholbestrijding, allerlei exotica en reisdoelen, hotels, nachtclubs, dranken en gerechten, waarschuwingen tegen te hard rijden, te veel drinken, gokken onbewaakte spoorwegen voor gezondheid, boksen, voetballen enz. Beeke voelt zich sterk verbonden met de universele beeldtaal van deze lucifersmerken. Ze zijn haast amateuristisch vormgegeven, maar geven feilloos aan wat de bedoeling is van de mededeling. Je ziet niet een schoen, maar dé schoen, dé vlinder, dée auto.

Anthon Beeke : matchbox labels : 010 diary 1999

De nieuwe 010-agenda voor 1999 is geheel samengesteld en vormgegeven door grafisch ontwerper Anthon Beeke. Uitgangspunt vormt zijn bijzondere collectie lucifersmerken uit de hele wereld met educatieve Russische, reclame-achtige Belgische en naïeve Afrikaanse afbeeldingen van treinen, schepen, vliegtuigen, gebouwen, bruggen, bars, vrouwen in allerlei configuraties van filmsterren tot soft porno, propaganda uiteenlopend van dienstwerving tot alcoholbestrijding, allerlei exotica en reisdoelen, hotels, nachtclubs, dranken en gerechten, waarschuwingen tegen te hard rijden, te veel drinken, gokken onbewaakte spoorwegen voor gezondheid, boksen, voetballen enz. Beeke voelt zich sterk verbonden met de universele beeldtaal van deze lucifersmerken. Ze zijn haast amateuristisch vormgegeven, maar geven feilloos aan wat de bedoeling is van de mededeling. Je ziet niet een schoen, maar dé schoen, dé vlinder, dée auto.