Couture graphique : mode, grafisch ontwerp & het lichaam
Dit boek laat de ontwikkeling zien die de grote modehuizen zoals Chanel en Louis Vuitton de laatste dertig jaar hebben ondergaan. Sinds de jaren ’80 van de vorige eeuw werkt ieder modehuis met een art director. De focus van het label is hierdoor verlegd van de kleding naar een Total Look: een heldere visuele stijl die het imago van het modemerk onderstreept. Door deze ontwikkeling is het luxe product toegankelijk gemaakt voor een groot publiek. Grafisch ontwerp, architectuur, winkeldesign, websites en de laatste jaren ook film maken samen het totaalbeeld van het merk.
Couture graphique : mode, grafisch ontwerp & het lichaam
Dit boek laat de ontwikkeling zien die de grote modehuizen zoals Chanel en Louis Vuitton de laatste dertig jaar hebben ondergaan. Sinds de jaren ’80 van de vorige eeuw werkt ieder modehuis met een art director. De focus van het label is hierdoor verlegd van de kleding naar een Total Look: een heldere visuele stijl die het imago van het modemerk onderstreept. Door deze ontwikkeling is het luxe product toegankelijk gemaakt voor een groot publiek. Grafisch ontwerp, architectuur, winkeldesign, websites en de laatste jaren ook film maken samen het totaalbeeld van het merk.
aut
type
note
Tentoonstelling
additionalType
associatedMedia
carrier
conditionsOfAccess
beschikbaar
datePublished
description
Dit boek laat de ontwikkeling ...... het totaalbeeld van het merk.
@nl
identifier
inLanguage
isbn
978-90-8989-555-4
name
Couture graphique : mode, grafisch ontwerp & het lichaam
@nl