Architectura et Amicitia ontwerpstudie no. 10

Het rapport van de commissie van beoordeling luidt dat het beloonde ontwerp van A. Bodon: nr 98765-52 een eigen karakter heeft. De ligging van het gebouw op de hoek is gunstig. De wijze van voorrijden is verkeerstechnisch onjuist. De ontwikkeling van de plattegrond is gunstig. De verbindingstrap van de wachtruimte voor de steiger met het daaraan verbonden portaal is te bekrompen en onvoldoende op drukke dagen. Het daarvoorliggend balcon is slecht bereikbaar. De vorm van de rijwielberging onpractisch. De buitentrappen zijn te steil. De tegenstelling tussen de gesloten straatwand en de glaswand aan de waterzijde is in beginsel juist. Zonbescherming of minder glas zou in dit geval overweging verdienen. Illustraties: situatietekening, gevels, doorsnede en plattegrond/Verkeersbureau (ontwerp A. Bodon)

Architectura et Amicitia ontwerpstudie no. 10

Het rapport van de commissie van beoordeling luidt dat het beloonde ontwerp van A. Bodon: nr 98765-52 een eigen karakter heeft. De ligging van het gebouw op de hoek is gunstig. De wijze van voorrijden is verkeerstechnisch onjuist. De ontwikkeling van de plattegrond is gunstig. De verbindingstrap van de wachtruimte voor de steiger met het daaraan verbonden portaal is te bekrompen en onvoldoende op drukke dagen. Het daarvoorliggend balcon is slecht bereikbaar. De vorm van de rijwielberging onpractisch. De buitentrappen zijn te steil. De tegenstelling tussen de gesloten straatwand en de glaswand aan de waterzijde is in beginsel juist. Zonbescherming of minder glas zou in dit geval overweging verdienen. Illustraties: situatietekening, gevels, doorsnede en plattegrond/Verkeersbureau (ontwerp A. Bodon)