Stoel met kleurstelling van V. Huszár

Stoel door middel van pan- en gatverbindingen geconstrueerd uit stijlen en regels met een rechthoekige doorsnede. De zitting bestaat uit een plankje, overtrokken met zwart oliedoek. Deze stoel vertoont grote overeenkomsten met een stoel uit het interieur van het fotoatelier van Henri Berssenbrugge in Den Haag. Deze uitbreiding van het woonhuis, inclusief interieur, werd door Wils in 1921 intworpen in samenwerking met Vilmos Huszár. In het interiuer waren architectuur, kleurvlakken en meubelstukken zorgvuldig op elkaar afgestemd, om een 'losse en lichte ruimte' te creëren. De stoel op de foto van het interieur heeft een zwart frame en een lichte zitting, in het exemplaar in de collectie is deze kleurstelling omgekeerd. Ook lijken de sporten tussen de poten lager te zitten ten opzichte van de zitting.

Stoel met kleurstelling van V. Huszár

Stoel door middel van pan- en gatverbindingen geconstrueerd uit stijlen en regels met een rechthoekige doorsnede. De zitting bestaat uit een plankje, overtrokken met zwart oliedoek. Deze stoel vertoont grote overeenkomsten met een stoel uit het interieur van het fotoatelier van Henri Berssenbrugge in Den Haag. Deze uitbreiding van het woonhuis, inclusief interieur, werd door Wils in 1921 intworpen in samenwerking met Vilmos Huszár. In het interiuer waren architectuur, kleurvlakken en meubelstukken zorgvuldig op elkaar afgestemd, om een 'losse en lichte ruimte' te creëren. De stoel op de foto van het interieur heeft een zwart frame en een lichte zitting, in het exemplaar in de collectie is deze kleurstelling omgekeerd. Ook lijken de sporten tussen de poten lager te zitten ten opzichte van de zitting.