K.P.C. de Bazel : bouwkunst tussen oost en west : religieuze en kerkelijke bouwvorm : richtingbepaling door frontaliteit

De Nederlandsche Handel-Maatschappij van De Bazel wordt in een religieus en kerkelijk kader geplaatst. Met de Boroboedoer, de chinese tempel en de ottomaanse moskee als voorbeeld, komt de schrijver tot een theorie over het middelpuntvliedende vormprincipe, dat ook op de gebouwen van De Bazel van toepassing is. | De Nederlandsche Handel-Maatschappij van De Bazel wordt in een religieus en kerkelijk kader geplaatst. Met de Boroboedoer, de chinese tempel en de ottomaanse moskee als voorbeeld, komt de schrijver tot een theorie over het middelpuntvliedende vormprincipe, dat ook op de gebouwen van De Bazel van toepassing is.

K.P.C. de Bazel : bouwkunst tussen oost en west : religieuze en kerkelijke bouwvorm : richtingbepaling door frontaliteit

De Nederlandsche Handel-Maatschappij van De Bazel wordt in een religieus en kerkelijk kader geplaatst. Met de Boroboedoer, de chinese tempel en de ottomaanse moskee als voorbeeld, komt de schrijver tot een theorie over het middelpuntvliedende vormprincipe, dat ook op de gebouwen van De Bazel van toepassing is. | De Nederlandsche Handel-Maatschappij van De Bazel wordt in een religieus en kerkelijk kader geplaatst. Met de Boroboedoer, de chinese tempel en de ottomaanse moskee als voorbeeld, komt de schrijver tot een theorie over het middelpuntvliedende vormprincipe, dat ook op de gebouwen van De Bazel van toepassing is.